lördag 14 november 2009

Filt i molntyg

Alldeles nyss fick jag syn på Gekko's inlägg om filtar, och ser då en jättefin filt i det blå molntyget. Detta påminde mig om att jag glömt posta en bild på den filt som jag sydde till Chloe för ganska många veckor sedan nu. Så här kommer bilden :-)


Jag är riktigt avis på Gekko's förmåga att få till riktigt snygga kantband. Jag vågar mig inte på att sy kantband på en filt riktigt ännu, får öva lite mer först.

Tyg: Molntyg från JNY Design, brun fleece från Myrins textil.

3 kommentarer:

  1. Tack för ditt beröm! :-)
    Det är ju lättare att sy kantbanden när jag gör det med täcksömsmaskin med kantbandsapparat . Jag vet inte om du har det?
    Jättefina saker i din blogg!

    SvaraRadera
  2. Hje! Fina saker du gör! Härligt! Ska bli roligt att följa din blogg. Får jag fråga en sak...Såg att du köpt en symaskin, Janomes DC4030. Jag har funderingar på att köpa en ny symaskin och har tittat på den. Skulle gärna vilja höra vad du tycker om den. Jag ska testa den hos en försäljare någon dag också, men för mig är det viktigt att veta från en "neutral" person och inte bara säljare. Skulle varit kul och veta vad du tycker om den. Ha det finfint! /petra.h

    SvaraRadera
  3. Gekko - Så lite så! Du gör så fina saker och är en riktig inspirationskälla :-) Och tack själv för din kommentar!

    Petra - Jag är jättenöjd med maskinen! Den är tyst och jämn och har inte strulat något som jag märkt. Det är lätt att ställa in sömmar och annat och instruktionsboken är bra. Nu är ju jag långt från expert på symaskiner, har bara sytt i syslöjden och på mammas gamla Singer och hennes nyare Husqvarna. Men min nya maskin är mycket bättre än dessa. Jag demonstrerade min för mamma och hon blev nog nästan lite avis ;-) Tack för din kommentar om mina saker - det värmer!

    SvaraRadera