lördag 28 november 2009

Klänning i djungeltyg

Gårdagens och dagens projekt har varit en klänning i djungeltyg. Jag är jättenöjd med denna som är så söt på lilla Chloe! Blir jättefin till en enkel vit body och strumpbyxor nu i vinter, och sen som tunn sommarklänning/tunika.

Sydde denna i storlek 70, men la till lite på bredden och en hel storlek på längden. Blev riktigt bra faktiskt, annars hade den blivit väldigt kort.


Tyg: Djungeltyg (jersey med lycra) från JNY Design och röd mudd från Stoff och stil.
Mönster: Spencerklänning från multisnit by idé-design Baby- & barnserie

5 kommentarer:

  1. Supersöt! ser jätteproffsigt ut, kantbandaren är den aparaten eler du själv?, så duktig! jag älskar den djungel tyg, men om jag skulle köpa det, skulle vara räd att klipa i, hihihi

    SvaraRadera
  2. Tack Alesia! :-) Kantbandaren är jag, har tyvärr ingen apparat för det. Och visst är tyget fint! Färgerna är helt underbara.

    SvaraRadera
  3. Tack Hjärtegryn! Och välkommen in! :-)

    SvaraRadera
  4. Super fin klänning. Men mönstret är de fråne n bok som heter så? Jag har aldrig sytt på fritiden men tänkte börja därför jag är lite off :P

    SvaraRadera