tisdag 3 november 2009

Lite smått och gott

Just nu håller jag på att sy en tunika i trikå till Chloe. Har i princip bara namnlappen kvar, så inom kort kommer en bild på denna.

Så länge tänkte jag lägga upp lite småsaker som jag gjort efter mitt första blöjfodral. Börjar med ett par kit:

Först ut är ett kit med blöjfodral, näsduksfodral, liten nappåse samt napphållare. Fodralet är sytt enligt samma instruktion som det förra. Näsduksfodralet är sytt efter Gekkos beskrivning , nappåsen är en miniversion av denna väska. Napphållare är sytt efter en som vi har här hemma. Tyget är köpt på Åhléns. Detta kommer ges till en av mina kompisar som fick en liten flicka för en dryg vecka sedan.


Nästa kit består av en liten väska med veck sytt efter Sofia-Sobeides beskrivning. Näsduksfodral och napphållare enligt ovan. Tyget är Korall i blå/vit från Bantie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar