fredag 26 februari 2010

Presentkit i elefanttyg

Häromdagen sydde jag ett litet presentkit som ska ges till en kompis som närsomhelst ska få sitt första barn. Kanske t.o.m. redan har fått...

Kitet består av en bebisfilt, en dregglis och ett par fleecefodrade vantar.

När vi var på IKEA förra helgen kom sambon på en lysande idé - att köpa IKEAs billiga fleecefiltar och använda som baksida till bebisfiltar. Blev jättebra! Och billigt som attan eftersom en stor filt endast går på 39 kronor :-). Hade nog iofs blivit ännu bättre om man bandkantat filten, men har inte vågat mig på det ännu...

Tyg: Elefanttyg från Jofotex, svart fleece från IKEA, muddväv från Stoff och Stil, brun fleece (vantar och baksida dregglis) från Myrins Textil.
Mönster: Egna

2 kommentarer:

  1. Jag gör faktiskt samma sak. Köper fleecefiltar på IKEA och använder mig av när jag syr. Det meterpriset blir svårt att slå.

    SvaraRadera